A SEO az életerő és a laikusok mumusa - Platinum Design
A SEO (Search Engine Optomization) vagyis a kereső-optimalizálás, amiről már sokat hallhattál, nem más, mint az az eszköz, amit a weboldalt pozícióba helyezi a keresések versenyében. Ha jó, ha optimálisan van belőve, ha hozzáértést tükröz, akkor van esély arra, hogy a weboldalad jó helyezést érjen el. De sajnos ez nem minden, vannak olyan dolgok is, amit neked, mint weboldal tulajdonos kell megtenned, azért hogy valóban jó legyen.
Az első és legfontosabb dolog, hogy írj nagyon sok releváns szöveget a cégedről a termékedről vagy a szolgáltatásodról. Ez az alapja a SEO-nak. Ha ez megvan. akkor meg kell tervezni, meg kell határozni az oldal tematikáját, fel kell építeni a struktúrát, amire később a kész weboldal fel lesz építve. Terv nélkül sokkal nehezebb és hosszabb időt vesz igénybe.
De nézzük mi is az a SEO. Ez nem csak a weboldal szerkezeti elemeire érvényes, sőt egyáltalán nem, sokkal inkább a tartalomra. Nem elég csak beletenni az oldalba a sok szöveget, és a képeket, azokat olyan struktúrában kell elhelyezni, hogy a kereső motorok azt helyesen tudják értelmezni, és ennek megfelelően pozícionáljak a weboldalt.
Biztosan hallottál már olyan ígéretet, hogy majd mi megmutatjuk hogy első helyre kerül! Ez nem feltétlenül igaz. Ha mondjuk a Te üzleted kék fagolyó forgalmazását tűzte ki célul, akkor esélyes hogy első helyre kerülsz, hisz nem sokan foglalkoznak kék fagolyóval, így a prioritás számodra garantált.
De mi van akkor ha mondjuk illatszerrel, elektronikával, ruházattal, és bármilyen más termékkel foglalkozol, amiben nem Te vagy az egyetlen? Rajtad kívül még több száz vagy ezer üzlet is ezeket forgalmazza. Ebben az esetben semmi nem garantálja, hogy az első helyre kerülsz. Aki ezt állítja, az szemrebbenés nélkül állít valótlant. Miért?
Mert a többi cég, forgalmazó is pont ezt csinálja, SEO-ra kihegyezett weboldalakkal, és hirdetésekkel igyekeznek a lehető legjobb helyet elérni közel a csúcshoz, hogy minél nagyobb szeretet tudhassanak magjukénak ad adott üzletből. Száz üzletből nem lehet száz első helyen, csak egy! Aki a terméked ismeretében ilyet ígér neked, azt kerüld el messzire.
A SEO számára van még egy fontos tényező. Ha “csak” egy statikus weboldalad van, vagy lesz, akkor nem sok esélyed van az első helyre. Egy jobb pozíció eléréséhez szükséges, hogy valamilyen rendszerességgel, (lehetőleg minél sűrűbben) új tartalmakkal bővüljön a honlapod. Ez lehet új termék, új tartalom, vagy rendszeres blogbejegyzés. Itt megemlíteném a bloggereket, akik szinte naponta írnak, közzétesznek valami új tartalmat, információt, és ettől jobb lesz a helyezésük is. Ez részben azért van, mert az érdeklődők, az olvasók olvassák az oldalt, követik, és hozzászólásokkal kommentekkel növelik annak a népszerűségét.