Íróknak, szerzőknek saját könyvshop az értékesítéshez - Platinum Design
Saját könyvshop az értékesítéshez? Ez talán furcsán hangzik, hisz rengeteg könyvesbolt árulja a könyveket. Ez igaz, de nem mindegy, hogy hogyan. Most megtudhatod miért lenne ez neked is a megfelelő választás.
Egy hagyományos könyvértékesítő hálózat, nem bízza a véletlenre, hogy mennyi nyereséget könyvelhetnek el. Biztosra mennek. A hagyományos könyvkereskedelem, jellemzően olyan kéziratokat fogad el, aminek siker szaga van, de legalábbis nem érződik rajta a bukás és a sikertelenség. Ennek az egyik szűrője, az első könyv. Akinek még nem jelent meg írása nagyobb kiadóknál, az a könyvszakma szerint még csak „amatőr”, akivel óvatosan kell bánni, hisz semmi jel nem utal arra hogy sikeres lesz.
Ha mégis bekerül egy első könyves író műve a könyvesházak polcaira, akkor az jellemzően valamelyik sarok alsó polcán fog kikötni, mert a jobb helyek, az ígéretes szerzők műveinek van fenntartva.
Van egy másik jelenség, ami a könyvek és a kiadók vonatkozásában gondot jelent a szerzőknek. A könyvesházak nem csinálnak semmilyen prómóciót, nem népszerűsítik a könyveket, és általában semmilyen kampányt nem csinálnak azért, hogy egy-egy könyv jobban fogyjon, hogy nagyobb legyen az eladás volumene. Ha bent van a könyved, akkor csak reménykedhetsz hogy lesz aki rátalál, és megveszi.
A legjobb amit megtehet, hogy saját kezébe veszi az irányítást. Sokan csinálnak ehhez egy facebook oldalt, ahol is bemutatja a könyvet, a szerzőt, és általában több információt közöl a műről. Ez egy jó megoldás, de nem a legjobb. Ennek részben az az oka, hogy a facebook nem a tiéd, és így nem is magadnak csinálod a hírverést, hanem nekik. Nem mellékesen a facebook minden indoklás nélkül kitilthat bárkit, és így elbuksz mindent.
A legjobb megoldás egy saját weboldal, ami lehet írói, aminek a középpontjában a szerző áll, és az általa írt művek, vagy akár lehet egy-egy könyv népszerűsítéséhet egy külön oldalt felépíteni.
Ez a megoldás a lehető legjobb, hisz ez a tiéd, bármilyen forgalmat generálsz erre, akkor abból van eladásod is, és egyben nő a népszerűséged is. Ha a saját weboldalad által népszerűsíted az írói munkádat, és a könyveidet, akkor az nem egyszeri jellegű, hanem akár évtizedeken át kiszolgálhat téged. Egy ilyen shopban egyaránt értékesíthetsz e-könyvet, és nyomtatott könyvet is.
Az írók számára talán a legfontosabb dolog, hogy kapcsolatban legyen az olvasókkal, hisz tőlük nagyon sok visszajelzést kaphat arról, hogy mi az, ami a legnépszerűbb, és ami az, ami kevés érdeklődésre számíthat. Ez lehet az alapja annak is, hogy ezt a közösséget, a saját oldalad kezeli, ott csak olyanok vannak, akik követnek téged a munkásságod és a műveid miatt. A közösséged tagjai, akár egymással is meg tudják beszélni, hogy miért ez vagy az a műved a legjobb, melyik főhősöd a legszimpatikusabb vagy legügyesebb, vagy bármit, ami számukra fontos a műveiddel kapcsolatban.
Ha egy új könyv megjelenése kapcsán szeretnél nagyobb forgalmat elérni, akkor azt egy (vagy több) hirdetéssel is meg tudod tenni. Ez a hirdetés egyben egy befektetés, hisz egy kampány csak időszakos, ám az ismertség növelésével a jövőben megjelenő könyved már eleve hamarabb jut el az olvasókhoz.
Mindezeket figyelembe véve, ha egy saját birodalmat építesz, akkor az legyen valóban saját, legyen a tiéd. Biztos lehetsz abban, hogy onnan soha nem fognak kitiltani, és nem fognak téged korlátozni. Vannak már néhányan, akik tudják hogy ez jó működési forma, de még nem igazán elterjedt. Ennek az lehet az oka, hogy ha egy könyv bekerül a könyvesboltokba, akkor a szerző azt gondolja, hogy elégedett lehet, mert sínen van, de ez nem igaz, ez csak a látszat, hisz a könyvesbolt csak azokat a könyveket támogatja, promótálja, akik vagy amik a legnagyobb bevételt hozzák.
És még egy apróság a végére. A könyvkiadók nagyon sok könyvet el sem olvasnak, és sokat el sem fogadnak. Ami számukra jövedelmezőnek látszik, csak abból lesz könyv, a könyvesboltban. Ezzel együtt nagyon sok sikeres mű marad kívül ezen a körön, mert a kiadó nem fordított elég figyelmet arra, hogy akár csak beleolvasson, ezért soha nem kerül kiadásra, pedig meglehet hogy az ilyen ki nem adott könyvek között nagyon sok olyan is van, ami bestseller lehetne, de soha nem lesz, mert valakinek nem volt elég érdekes.