Beszélgessünk a kihagyhatatlan ajánlatról

Beszélgessünk. Ez a beszélgetés a napokban zajlott le, ami nagyon jó, mert világossá vált, hogy “ami olcsó, az biztos nem is jó” koncepció jár a látogatók fejében. Ezt szeretnénk egy kicsit tisztába tenni, hogy értsd miről is van szó pontosan.

Aki kérdez: Péter,
Aki válaszol: Gábor

Aki kérdez: Péter

Szia, Péter vagyok. Egy ideje kacérkodom a gondolattal hogy vajon jó lenne-e ha lenne weboldalam, ám eddig nem jött össze, mert hihetetlenül drága, ám ez most egy kicsit meglepett, mert túl olcsónak tartom. Mi benne a trükk?

Szia Péter,
én Gábor vagyok, és az az igazság, hogy nincs benne semmi trükk.

Aki válaszol: Gábor
Aki kérdez: Péter

Na jó, de akkor miért ennyire olcsó? Az ilyen esetekben arra szoktam gondolni, hogy valami ócska alapanyagból van de ebben az esetben ez nem áll meg, akkor mégis miért ennyire alacsony az ára?

Igazad van, egy weboldal esetében nincs szó olcsó alapanyagról. Minden elem, amit felhasználunk, évtizedes múlttal bír, és bátran mondhatom, hogy a legjobb minőséget képviseli.

Aki válaszol: Gábor
Aki kérdez: Péter

Én is így gondolom, ám továbbra sem értem miért ennyire alacsony az ára.
Kifejtenéd ezt bővebben?

Természetesen. Amikor egy új weboldal igénye felmerül, a megrendelő még nem tudja hogy mit is akar pontosan, csak azt hogy egy jó oldalra van szüksége. Ezzel szemben mi tudjuk, hogy mi kell egy jó weboldalhoz, és ezeket a komponenseket eleve úgy határozzuk meg, hogy az a megrendelő számára kielégítő legyen. Így nincs bizonytalanság, nincs tétovázás, csak az, amire szükség van.

Aki válaszol: Gábor
Aki kérdez: Péter

Ez így rendben is van, értem a koncepciót.
Csak azt nem tudom, hogy ti honnan tudjátok, hogy nekem mire van szükségem?

Nem tudjuk, de mégis. A tapasztalatok alapján, féle weboldalra van igény. A bemutatkozásra, (cég, tevékenység) Shop, (a termékek eladása) vagy Blog, információk közzététele. Az alap struktúra minden esetben ugyan az, és ezen elemek mindegyike be van építve a sablonba, így bármi legyen a célod a weboldallal, ad már adott.

Aki válaszol: Gábor
Aki kérdez: Péter

Így már érthető, de mi van azzal, hogy egyedi legyen a weboldal, és nem egy sablonos megjelenés legyen, amiből már eleve sok van?

A belső struktúra valóban sablonos, ám ez kívülről nem látható. A külső megjelenésre van több mint 500 sablon, amiből kiválaszthatod, a kinézetet, amibe beillesztjük a saját tartalmadat, és ettől lesz az oldalad egyedi.

Aki válaszol: Gábor
Aki kérdez: Péter

Szóval a külső megjelenés is sablonos. Így végképp nem értem mitől lesz az én weboldalam más mint a többi, ami ugyan arra a sablonra épül.

Értem a kérdésed. A sablon nem azt jelenti hogy minden oldal egyforma, hanem azt, hogy az elrendezése, a megjelenése milyen. Hol van a menü, milyen elrendezésben jelenik meg a tartalom, milyen gombok vannak, stb. Ha Te például író vagy, és a könyvedet szeretnéd megjelentetni, és eladni a weboldal által, akkor tartalmilag a könyved lesz a célpontban, képekkel, leírásokkal, bemutatkozás, stb.

Aki válaszol: Gábor
Aki kérdez: Péter

Ebbe beletrafáltál, tényleg író vagyok, és a könyvemet akarom népszerűsíteni, és eladni, mert a közösségi hálók erre nem igazán alkalmasak, és nem is bízom meg bennük ilyen mértékben. A terv az, hogy el tudjam adni a könyvet, hogy be tudjam mutatni a leendő olvasóknak, és tudjak róla írni az oldalon olyan dolgokat, ami releváns, ami ami figyelemfelkeltő. Szóval azt állítod, hogy mindez benne van. és jól használható?

Igen, pontosan így van. Ahhoz hogy egyedi legyen, és használatba tudd venni, szükségünk van azokra az információkra, ami a tevékenységeddel releváns, és amivel fel tudjuk tölteni az oldalt. Bemutatkozás, leírás, a termék, vagy a könyvek, adatai, stb. Amennyiben ezeket megkapjuk tőled, akkor akár már másnap használatba veheted a weboldalad.

Aki válaszol: Gábor
Aki kérdez: Péter

Ez így jól hangzik.
És mi a helyzet, a keresőoptimalizálással, és a közösségi kapcsolatokkal? Ezek is benne vannak?

Igen, minden szükséges dolog benne lesz. Ehhez szükség lesz azokra az adatokra, amivel kapcsolatban szükséges az illesztés, mint például a facebook, google, twitter, vagy bármi más, ami számodra szükséges lehet. A google mindenképpen szükséges, hisz ehhez kapcsolódik számos olyan eszköz, ami a kereső-optimalizálás alapját képezik, (analytics, tag menager, recaptcha, stb.)

Aki válaszol: Gábor
Aki kérdez: Péter

Most már értem, és tetszik a koncepció, ám van még egy kérdésem.
Van-e bármilyen költség, ami ezen felül kerül kifizetésre?

Igen van. A domain név, ami a weboldal alapját képezi, ez lesz a neve, neked kell megvenni, és annak az adatait biztonságban megőrizni. Továbbá szükség van egy tárhelyre, ami a weboldal működésében játszik fontos szerepet. Ez a két lépés látszólag egyszerű, ám van ezzel kapcsolatban néhány olyan dolog, amivel kapcsolatban segítünk a jó választásban.

Aki válaszol: Gábor
Aki kérdez: Péter

A domain név már megvan, ám tárhely még nincs.
Milyen buktatói lehetnek a tárhelynek, ami lényeges a weboldalam működése szempontjából?

A tárhely kiválasztás elég nehéz, hisz vannak olyan szolgáltatók, akik az egekig magasztalják magukat, ám a valóságban nem teljesítik a várt szintet. Alapvetően egy gyors tárhelyre van szükség, de a tapasztalat azt mutatja, hogy ami elég gyors, és valóban az, az meglehetősén drága. ami olcsó, az viszont biztos hogy nem éri el kívánt szintet. Erről többet majd személyesen.

Aki válaszol: Gábor
Aki kérdez: Péter

Köszönöm az információkat, további szép napot kívánok.
Péter.

18+